Δευτέρα 8 Ιουνίου 2009

ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΕΚΧΩΡΗΣΗΣ ΄Η ΜΗ ΤΗΣ ΨΗΦΟΥ




(Francis Bacon, "Study for Innocent X", 1962)





Οι παρεξηγήσεις, αποτελούν καθημερινότητα στην ελληνική κοινωνία. Ετσι φαίνεται ότι παρεξηγήθηκε από κάποιους τους οποίους εκτιμώ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ και η άποψή μου σχετικά με τις ευρωεκλογές. Ισως δεν έγινα απόλυτα αντιληπτός ή κατανοητός. Ο διάλογος, όπως και να΄ χει, είναι εποικοδομητικός.

Θα ήθελα να διευκρινίσω ότι μου φαίνεται αδιανόητο να εκχωρώ σε οποιονδήποτε το ΔΙΚΑΙΩΜΑ της ψήφου μου. Σε τελευταία ανάλυση δεν μου επιτρέπει η δική μου συνείδηση να κάνω κάτι τέτοιο. Όχι μόνο γιατί υπάρχει επιλογή της ΑΚΥΡΗΣ ψήφου, αλλά διότι δεν επιθυμώ να με φωνάζουν ο ΚΑΝΕΝΑΣ. Και, κυρίως, γιατί δεν επιθυμώ να σφετεριστούν το δικαίωμα της ψήφου μου τα ΛΑΜΟΓΙΑ. Και αυτό ελπίζω να μην είναι κατακριτέο – όπως δεν είναι κατακριτέα οποιαδήποτε άποψη με επιχειρήματα.

Θα έλεγα ότι (μπορεί και λανθασμένα αλλά ας μάθω από τα λάθη μου αν πράγματι διέπραξα τέτοια), είναι άλλο πράγμα να ΜΕΤΡΑΣ την ΑΚΥΡΟΤΗΤΑ ή τα ΛΕΥΚΑ και άλλο να «προβληματίζει» (αλλά να μην προσμετράται στο εκλογικό αποτέλεσμα) ο ΚΑΝΕΝΑΣ. Μπορεί να φοράω κουκούλα, αλλά την φοράω επειδή ακριβώς θέλω να πιστεύω ότι δεν είμαι ο ΚΑΝΕΝΑΣ. Αυτό που σκέφτομαι είναι ότι αν επιλέγω να είμαι ο ΚΑΝΕΝΑΣ, ας αρκεστώ στην κριτική εκείνων που άφησα με τη στάση μου να πανηγυρίζουν τη «νίκη» τους και όποιους επιθυμούν να κάτσουν ΚΑΙ στο σβέρκο του ΚΑΝΕΝΑ…

Τώρα, επί της ουσίας. Ποιο είναι ακριβώς το πολιτικό μήνυμα που εισπράξαμε από τις ευρωεκλογές; Το πολιτικό μήνυμα βγαίνει από τα ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ. Ετσι, βλέπουμε νίκη του ΠΑΣΟΚ, νίκη του ΛΑΟΣ, νίκη των Οικολόγων-Πράσινων. Καταβαράθρωση ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ και συγκρατημένη αισιοδοξία για το ΚΚΕ. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Η αποχή «προβλημάτισε» τους πολιτικούς, στο μέτρο που δεν κατάφεραν να πάρουν τον ΚΑΝΕΝΑ με το μέρος τους ή που πιστεύουν ότι ένα μεγάλο μέρος του ΚΑΝΕΝΑ είναι ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ. Οι ίδιοι το είπαν στις δηλώσεις τους. Τα κροκοδείλια δάκρυά τους, αφορούν ακριβώς τον εσωτερικό τρόμο που αισθάνονται αν η ίδια τακτική ακολουθηθεί στις εθνικές εκλογές. Προσωπικά δεν πιστεύω κάτι τέτοιο. Οι «συσπειρώσεις» -δυστυχώς- θα δουλέψουν και πάλι.

Ας βγει, εν τέλει, ένα κόμμα με τίτλο ο ΚΑΝΕΝΑΣ, με πολιτικό πρόγραμμα, θέσεις και μαχητικότητα, για να έχει ΟΥΣΙΑ η ψήφος. Θα είμαι ο πρώτος που θα το ψηφίσει. Γιατί το μόνο που αυτή τη στιγμή διαθέτουμε, είναι η κοινοβουλευτική δημοκρατία και το υφιστάμενο εκλογικό σύστημα. Εγώ προσωπικά, δεν είμαι εναντίον της δημοκρατίας, αλλά θέλω ΑΠΟΨΗ που να συμφωνεί με τη δική μου, θέλω να υπάρξει ένα τέτοιο κόμμα που να μπορώ να ψηφίσω χωρίς ενδοιασμούς.
Αλλά σε καμία περίπτωση, το επαναλαμβάνω, δεν θα ΕΚΧΩΡΗΣΩ το δικαίωμα της ψήφου μου αμαχητί στον οποιονδήποτε, για να με κοροϊδεύει στη συνέχεια ονομάζοντάς με ο ΚΑΝΕΝΑΣ. Θα τους αλλάξω τα φώτα στην ΠΡΑΞΗ, κι αυτό μπορεί να γίνει με το μοναδικό ΟΠΛΟ που διαθέτω: την ΨΗΦΟ. Αν αυτό ενοχλεί, θα χαρώ πολύ να ΜΑΘΩ γιατί, και να παραδεχθώ το λάθος μου.

4 σχόλια:

  1. η δυναμική
    του αυτοσεβασμού
    και της καθαρής σκέψης
    ήταν είναι και θα παραμείνει
    το ζητούμενο(ο μοναδικός παράγων)
    στη δημοκρατική συμπεριφορά του πολίτη
    και στην λειτουργία του δημοκρατικού
    πολιτεύματος...
    νομίζω ότι σ' αυτό συμφωνούμε απόλυτα..:-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. B.Bimbo, συμφωνούμε. Και συμφωνούμε επί της ουσίας. Ο τρόπος αλλάζει, αλλά έχει το ίδιο ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ.
    Σε χαιρετώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Nομίζω ότι εκφράζεσαι σωστά, κατά την άποψή μου.
    Η αποχή, δεν είναι λύση, όπως θεωρώ απαράδεκτο το μήνυμα κάποιων, για παραλίες και όχι ψήφο!
    Μετά, πρέπει να γίνει ένα σοβαρό ξεκαθάρισμα στους εκλογικούε καταλόγους.Να δούμε πόσοι ψηφίζουν τελικά.
    Τώρα αν κατά τη σημερινή εποχή, ενεργός πολίτης είναι ο πολίτης της αποχής,τότε κάτι δεν μπορώ να καταλάβω και δηλώνω άσχετη!
    Καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλή σου μέρα 5ofm. Νομίζω ότι εδώ και χρόνια παραμένει στο "περίμενε" το θέμα του ξεκαθαρίσματος των εκλογικών καταλόγων. Πράγματι είναι καιρός να γίνει κάτι...
    Σε χαιρετώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή