Την ίδια ώρα που οι ανούσιες «τηλεμαχίες» έδιναν και έπαιρναν και οι δημοσιογραφικές παρεούλες συζητούσαν για το «ποιος ήταν ο καλύτερος» στις εντυπώσεις, προκαλώντας είτε αναγούλα και ανατριχίλα είτε θυμηδία στον μέσο τηλεθεατή, έξι μεγάλα «κανόνια» ηχούσαν σκορπίζοντας όλεθρο στην ντόπια αγορά, συγκλονίζοντας ξανά την πολλαπλά δοκιμαζόμενη και πολύπαθη ελληνική οικονομία. Πέντε ασφαλιστικές εταιρείες (οι τέσσερις της «Ασπίς») και μια ναυτιλιακή χρεοκόπησαν. Ετσι απλά. Λες και ουδείς γνώριζε από πριν την κατάσταση… Λες και ουδείς είχε φροντίσει την «τακτοποίηση» των πραγμάτων με πακτωλό χρημάτων… Σε κάθε περίπτωση, χαμένος είναι ο πολίτης που είχε εμπιστευθεί τις ασφαλιστικές αυτές εταιρείες, αλλά και οι δοκιμαζόμενοι κάτοικοι των άγονων γραμμών όπου η εταιρεία Αγούδημου «έκανε παιχνίδι» εισπράττοντας κρατικές επιδοτήσεις.
Η περίπτωση του Π. Ψωμιάδη, στον όμιλο του οποίου ανήκουν οι τέσσερις από τις πέντε ασφαλιστικές που «βάρεσαν κανόνι», είναι χαρακτηριστική. Οι ασφαλισμένοι στον κλάδο αυτοκινήτου που βρίσκονται πλέον στον «αέρα» είναι 837.965, ενώ επισφαλής είναι η θέση των 227.000 ασφαλισμένων στον Κλάδο Ζωής στις εταιρείες του ομίλου «Ασπίς», μαζί με εκείνη των 2.800 εργαζομένων σε αυτές και τους 3.000 ασφαλιστές… Η ανάκληση των αδειών αυτών των εταιρειών έγινε «διότι οι εν λόγω εταιρείες δεν ανταποκρίθηκαν στις υποχρεώσεις τους προκειμένου να καλύψουν τα απαιτούμενα περιθώρια φερεγγυότητας». Μπά; Δηλαδή τι μας λέτε; Οτι οι εταιρείες αυτές ήταν αφερέγγυες; Που τώρα στρέφονται δικαστικά «με κάθε νόμιμο μέσο κατά της αποφάσεως αυτής»;
Η περίπτωση του Π. Ψωμιάδη, στον όμιλο του οποίου ανήκουν οι τέσσερις από τις πέντε ασφαλιστικές που «βάρεσαν κανόνι», είναι χαρακτηριστική. Οι ασφαλισμένοι στον κλάδο αυτοκινήτου που βρίσκονται πλέον στον «αέρα» είναι 837.965, ενώ επισφαλής είναι η θέση των 227.000 ασφαλισμένων στον Κλάδο Ζωής στις εταιρείες του ομίλου «Ασπίς», μαζί με εκείνη των 2.800 εργαζομένων σε αυτές και τους 3.000 ασφαλιστές… Η ανάκληση των αδειών αυτών των εταιρειών έγινε «διότι οι εν λόγω εταιρείες δεν ανταποκρίθηκαν στις υποχρεώσεις τους προκειμένου να καλύψουν τα απαιτούμενα περιθώρια φερεγγυότητας». Μπά; Δηλαδή τι μας λέτε; Οτι οι εταιρείες αυτές ήταν αφερέγγυες; Που τώρα στρέφονται δικαστικά «με κάθε νόμιμο μέσο κατά της αποφάσεως αυτής»;
Το θέμα δεν είναι ποιός θα κερδίσει δικαστικά. Αλλά τι θα πουν στους ασφαλισμένους τους και στους εργαζόμενους στις εταιρείες αυτές. Ότι όλα πάνε καλά; Οτι ο πρόεδρος της «Ασπίς Πρόνοια» πριν από δέκα ημέρες είχε καταθέσει εγγυητική επιστολή 550 εκατ. ευρώ της τράπεζας ΗSΒC, "η οποία ύστερα από έλεγχο της Τράπεζας της Ελλάδος αποδείχθηκε ότι δεν είναι γνήσια"; Και ποιός θα εξηγήσει τι ακριβώς σημαίνει «δεν είναι γνήσια»;
Η δεύτερη περίπτωση είναι το «κανόνι» του γνωστού εφοπλιστή Γεράσιμου Αγούδημου, που είχε αναλάβει την διάσωση των «άγονων γραμμών» του Αιγαίου έναντι παχυλότατων επιδοτήσεων. Επιδοτήσεων που εξασφάλιζαν σταθερά μακροχρόνια έσοδα και μπορούσαν να εκχωρηθούν στις τράπεζες για ρύθμιση οφειλών ή για χρηματοδοτήσεις αγοράς νέων πλοίων. Τα επιβατηγά – οχηματαγωγά της εταιρείας του («Ροδάνθη», «Μαρίνα», «Ανθή-Μαρίνα», «Ρομίλντα» και «Δημητρούλα») χρωστούσαν διάφορα ποσά από ναυτολόγια, τέλη ελλιμενισμού και νερό (σε ΟΛΠ και ΝΑΤ), αλλά και στις εταιρείες που τα εφοδιάζουν με πετρέλαια. Αλλά ο Γεράσιμος Αγούδημος είχε εισπράξει τα τελευταία πέντε χρόνια 35.000.000 ευρώ από κρατικές επιδοτήσεις, ενώ χρωστάει 19 εκατ. ευρώ σε δύο εταιρείες πετρελαιοειδών, τρεις εταιρείες επισκευών πλοίων και στον ΟΛΠ. Την ίδια στιγμή, πολλοί ναυτικοί (από τους 100 στους οποίους χρωστάει) είχαν προχωρήσει σε επίσχεση εργασίας λόγω μη καταβολής των δεδουλευμένων τους. Κι ακόμα, απλήρωτοι παραμένουν 50 υπάλληλοι της GA Ferris.
Πέρα από αυτά, η όλη ιστορία έχει και άμεσα πολιτικές προεκτάσεις, καθώς οι 2.000 κάτοικοι των Φούρνων σκέφτονται να μην ψηφίσουν στις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου, ως ένδειξη διαμαρτυρίας για τη διακοπή της απευθείας ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού με τον Πειραιά και μάλιστα ενόψει της χειμερινής περιόδου. Με την κατάσχεση των πλοίων του Αγούδημου, το σύμπλεγμα των νησιών εξυπηρετείται πλέον από τη σύνδεσή του με τον Αγ. Κήρυκο της Ικαρίας και το Καρλόβασι της Σάμου. Για να πάει δηλαδή κάποιος σήμερα στους Φούρνους, θα κάνει μια ολόκληρη μέρα, λες και πάει στην Κίνα! Γιατί θα πρέπει να ταξιδέψει 7 ώρες από τον Πειραιά μέχρι την Εύδηλο Ικαρίας, όπου θα φτάσει στις 3 τα ξημερώματα και από εκεί πληρώνοντας 30 ευρώ σε ταξί θα πρέπει να πάει 35 χλμ. μέχρι τον Αγιο Κήρυκο απ΄ όπου θα πάρει (το επόμενο μεσημέρι) το καραβάκι που κάνει μιάμιση ώρα για να τον μεταφέρει στους Φούρνους! Το εισιτήριο (χωρίς επιστροφή) μέχρι την Εύδηλο είναι 41,5 ευρώ, συν 30 ευρώ το ταξί, συν 70 ευρώ αν έχει και αυτοκίνητο!
Καλές, λοιπόν, οι «τηλεμαχίες» και η δημιουργία εντυπώσεων επί «φιλοσοφικού» επιπέδου, αλλά εδώ έχουμε σοβαρότατα κοινωνικά προβλήματα. Στις οικογένειες που πεινάνε, προστίθενται κι άλλες. Και οι «αρχηγοί», που ασφαλώς δεν έχουν τα ίδια οικονομικά προβλήματα, φιλοσοφούν…
Η δεύτερη περίπτωση είναι το «κανόνι» του γνωστού εφοπλιστή Γεράσιμου Αγούδημου, που είχε αναλάβει την διάσωση των «άγονων γραμμών» του Αιγαίου έναντι παχυλότατων επιδοτήσεων. Επιδοτήσεων που εξασφάλιζαν σταθερά μακροχρόνια έσοδα και μπορούσαν να εκχωρηθούν στις τράπεζες για ρύθμιση οφειλών ή για χρηματοδοτήσεις αγοράς νέων πλοίων. Τα επιβατηγά – οχηματαγωγά της εταιρείας του («Ροδάνθη», «Μαρίνα», «Ανθή-Μαρίνα», «Ρομίλντα» και «Δημητρούλα») χρωστούσαν διάφορα ποσά από ναυτολόγια, τέλη ελλιμενισμού και νερό (σε ΟΛΠ και ΝΑΤ), αλλά και στις εταιρείες που τα εφοδιάζουν με πετρέλαια. Αλλά ο Γεράσιμος Αγούδημος είχε εισπράξει τα τελευταία πέντε χρόνια 35.000.000 ευρώ από κρατικές επιδοτήσεις, ενώ χρωστάει 19 εκατ. ευρώ σε δύο εταιρείες πετρελαιοειδών, τρεις εταιρείες επισκευών πλοίων και στον ΟΛΠ. Την ίδια στιγμή, πολλοί ναυτικοί (από τους 100 στους οποίους χρωστάει) είχαν προχωρήσει σε επίσχεση εργασίας λόγω μη καταβολής των δεδουλευμένων τους. Κι ακόμα, απλήρωτοι παραμένουν 50 υπάλληλοι της GA Ferris.
Πέρα από αυτά, η όλη ιστορία έχει και άμεσα πολιτικές προεκτάσεις, καθώς οι 2.000 κάτοικοι των Φούρνων σκέφτονται να μην ψηφίσουν στις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου, ως ένδειξη διαμαρτυρίας για τη διακοπή της απευθείας ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού με τον Πειραιά και μάλιστα ενόψει της χειμερινής περιόδου. Με την κατάσχεση των πλοίων του Αγούδημου, το σύμπλεγμα των νησιών εξυπηρετείται πλέον από τη σύνδεσή του με τον Αγ. Κήρυκο της Ικαρίας και το Καρλόβασι της Σάμου. Για να πάει δηλαδή κάποιος σήμερα στους Φούρνους, θα κάνει μια ολόκληρη μέρα, λες και πάει στην Κίνα! Γιατί θα πρέπει να ταξιδέψει 7 ώρες από τον Πειραιά μέχρι την Εύδηλο Ικαρίας, όπου θα φτάσει στις 3 τα ξημερώματα και από εκεί πληρώνοντας 30 ευρώ σε ταξί θα πρέπει να πάει 35 χλμ. μέχρι τον Αγιο Κήρυκο απ΄ όπου θα πάρει (το επόμενο μεσημέρι) το καραβάκι που κάνει μιάμιση ώρα για να τον μεταφέρει στους Φούρνους! Το εισιτήριο (χωρίς επιστροφή) μέχρι την Εύδηλο είναι 41,5 ευρώ, συν 30 ευρώ το ταξί, συν 70 ευρώ αν έχει και αυτοκίνητο!
Καλές, λοιπόν, οι «τηλεμαχίες» και η δημιουργία εντυπώσεων επί «φιλοσοφικού» επιπέδου, αλλά εδώ έχουμε σοβαρότατα κοινωνικά προβλήματα. Στις οικογένειες που πεινάνε, προστίθενται κι άλλες. Και οι «αρχηγοί», που ασφαλώς δεν έχουν τα ίδια οικονομικά προβλήματα, φιλοσοφούν…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου